როგორ უნდა ჩამოვიყვანოთ ავტომობილი ახალი აქციზით საქართველოდან უკრაინაში?

 

Как пригнать машину из Грузии в Украину с новым акцизом

 

  რატომ მაინც და მაინც საქართველოდან? იმიტომ, რომ ეს არის ყველაზე მარტივი და სარფიანი ვარიანტი! ამასთანავე ავტომობილის ყიდვას საქართველოში შესაძლებელია შეუთავსო დასვენება, რაც მეტად უფრო მომხიბვლელს ხდის ამ უკანასკნელ მიმართულებას. და რატომ არის, რომ ამის შესახებ არავინ საუბრობს ან წერს? გაეცანით ჩემს მოსაზრებას და თავადვე მიიღეთ გადაწყვეტილება.


 

  მას შემდეგ, რაც 01.08.2016 წელს უკრაინაში ძალაში შევიდა კანონი #3251, რომელიც ნიშანდობლივად ამცირებს აქციზს მ/ა ავტომობილების იმპორტზე, ქვეყანაში წარმოიქმნა ინფორმაციული “აფეთქება”.

  თითქმის ყველა ინტერნეტრესურსმა დაწყებული ვიწროსპეციალიზირბული საავტომობილო საიტებიდან და დამთავრებული ახალი ამბების პორტალებით მოამზადა თავისი სტატია ამ თემაზე. მაგრამ რაღაც მიზეზების გამო განიხილებოდა მხოლოდ ევროკავშირის ქვეყნები. ყველა ერთხმად ალაპარაკდა იმის შესახებ, რომ აღნიშნული კანონის მორგება ძალიან რთულია, ვიზის მიღებას სჭირდება დრო და ფული, მონაგები მცირეა, ხოლო თავად ყიდვის, ტრანსპორტირებისა და ავტომობილის იმპორტის გაფორმების პროცესი იმდენად რთულია, რომ სპეციალიზირებული ფირმების გარეშე, რომლებიც “მოკრძალებული” საზღაურის სანაცვლოდ ეხმარებიან დოკუმენტების გაფორმებაში, დამოუკიდებლად ადამიანი ვერ შეძლებს ამის განხორციელებას (იხ. Google ბმულზე.)

  ბევრ რესურსს ქსელში პირდაპირ თუ ირიბად უკეთებდნენ რეკლამას ფირმები, რომლებიც სთავაზობდნენ ამგვარ მომსახურებას. ლოგიკა მარტივია: უკრაინის საშუალო სტატისტიკის მქონე მოქალაქე, რომელიც იშვიათად მიემგზავრება ქვეყნის ფარგლებს გარეთ დარწმუნებულია, რომ არ შესწევს უნარი დამოუკიდებლად გააფორმოს შენგენის ვიზა, საბაჟო დოკუმენტები, თუნდაც შეიძინოს ბილეთი ან დაგეგმოს თავისი გამგზავრება. გარდა ამისა, ბევრი მოქალაქე არ არის დარწმუნებული იმაში, სათანადოდ იცის თუ არა უცხოური ენა ან საერთოდ ფლობს თუ არა მას. ამ მიზეზების გათვალისწინებით ბევრ მოქალაქეს უყალიბდება გარკვეული შიში შეუცნობელი გარემოს მიმართ და სწორედ ამ შიშის საფუძველზე აშენებენ ბიზნესს “შუამავალი” ფირმები.

  მაგრამ საქართველო – ეს სულ სხვა ქვეყანაა!

Как пригнать машину из Грузии в Украину с новым акцизом   პირველ რიგში, უკრაინის მოქალაქეებს საქართველოში ჩამოსასვლელად არ სჭირდებათ არანაირი ვიზა. მეორე, რაც არანაკლებ მნიშვნელოვანია ბევრისათვის, საქართველოში ბევრი ფლობს რუსულ ენას, და ზოგიერთი კი უკრაინულსაც, რაც განსაკუთრებით სასიამოვნოა. საერთოდაც, საქართველოში უკრაინელების მიმართ საკმაოდ მეგობრული განწყობა სუფევს, ხშირ შემთხვევაში ისინი უყვართ კიდეც: აბსოლიტურად უცხო ადამიანმა, როცა გაიგებს, რომ თქვენ უკრაინელი ბრძანდებით, შესაძლოა სრულიად უფასოდაც მიგიყვანოთ დანიშნულების ადგილამდე, რამდენიმე წუთის განმავლობაში გულმოდგინედ გიხსნათ მგზავრობის მარშრუტი, ან უბრალოდ მოგიყვეთ როგორ მსახურობდა/მუშაობდა/სწავლობდა უკრაინაში და როგორ უყვარს ჩვენი ქვეყანა. 

 მესამეც, საქართველოში ჩამოსვლა საკმაოდ იოლია: საკმარისია იყიდოთ ბორანზე ასასვლელი ბილეთი ილიჩევსკიდან ბათუმამდე/ფოთამდე (95 პ.ე. -დან ), რომელიც დადის კვირაში ორჯერ და ღირს რამდენჯერმე უფრო იაფი, ვიდრე მატარებლის ბილეთი გერმანიამდე ან პოლონეთამდე, რომ არაფერი ვთქვათ ევროპის ავიაბილეთებზე (იხილეთ ბმული). იმ შემთხვევაში, თუკი 48 საათის განმავლობაში ტალღებზე ქანაობის სურვილი არ გაქვთ, შეგიძლიათ 2,5 საათში ჩაფრინდეთ თვითმფრინავით, - კარგია, რომ გაჩნდა აუარებელი საბიუჯეტო ხაზი: MAY–ც კი გვთავაზობს ხარკოვიდან, ოდესიდან, ივანო–ფრანკოვსკიდან, დნეპროპეტროვსკიდან, ლვოვიდან განხორციელებულ ბევრ რეისს საქართველოს ქალაქებში – თბილისში, ქუთაისსა და ბათუმში (კიევის გავლით) და ა.შ. მოკლედ რომ ვთქვათ, საქართველოში სწრაფად მოხვედრა ძალიან მარტივი და იაფია.


  • კი მაგრამ რატომააა, რომ ამის შესახებ ყველა ჩუმადაა? - იკითხავთ თქვენ.
  • იმიტომ, რომ ასე ვერ იშოვი ფულს.
Как пригнать машину из Грузии в Украину с новым акцизом

  იმ შემთხვევაში, თუკი არ არის საჭირო შენგენის ვიზის გაფორმება და უცხოური ენის ფლობა, თუ ბილეთი ღირს 100$, ხოლო ქვეყანა მდებარეობს 48 საათის ზღვით ან 2,5 საათის თვითმფრინავით გასავლელი მანძილის სიშორეზე, მაშინ ხომ უკრაინის ნებისმიერი მოქალაქე შესძლებს დამოუკიდებლად წავიდეს საქართველოში და ყოველგვარი გარჯის გარეშე თავადვე ჩამოიყვანოს მანქანა, ხოლო ფირმა აიღებს ფულს რათა “დაეხმაროს” ამის განხორციელებაში?

  სწორედ ამ მიზეზის გათვალისწინებით არ არის საინტერესო საქართველოში ავტომობილის ყიდვისა და გადმოყვანის რეკლამირება. და საერთოდაც, სარფიანია თუ არა მანქანის იმპორტირება? ისინი, ვინც მუდამ უარყოფითადაა განწყობილი, მასიური ინფორმაციის საშუალების გამოყენებით მუდამ ამტკიცებს, რომ არ არის სარფიანი და რომ ეს კანონი სავსებით გამოუყენებადია, ყოველივე ამის მიუხედავად, ძაღლი ჰყეფს, 

 ხოლო ქარავანი მიდისო: “ფირმები” მუშაობენ, მანქანების იმპორტი ხორციელდება (მაგალითი). წინასწარი მონაცემებით, ჯერ მარტო 2016 წლის აგვისტოში ახალი წესების გათვალისწინებით შესულია 1300 ავტომობილზე მეტი (იხ. ნაციონალური ფისკალური სამსახურის ხელმძღვანელის რომან ნასიროვის პოსტი ბმ.1, ბმ.2). რაც შეეხება ჩემს აზრს, ეს მონაცემები, “ცოტა” დაბალიც კია.


2016 წლის აგვისტოში ახალი წესების გათვალისწინებით შეყვანილ იქნა 1300

ავტომობილზე მეტი.


 

  ცნება “სარფიანია/არ არის სარფიანი”–ფარდობითია. მართლაც, 10 ათასი პ.ე. ღირებულების მანქანის შემთხვევაში, მოყვანის ხარჯის გათვალისწინებით, “მონაგები” თანხა გამოდის დაახლოებით 1 ათასი პ.ე. შესაძლოა ვინმესთვის 1000 პ.ე.–ეს სულაც არ არის “ფული”, მაგრამ სხვისთვის ეს თანხა წლიურ შემოსავალს შეადგენს და ამასთანავე, თქვენ გსურთ გყავდეთ მანქანა “ჩვენს” გზებზე არსებული გარბენის გარეშე და გსურთ, რომ იგი იყოს აწყობილი აშშ-ში. გაცილებით უფრო ძვირიანი მანქანების შეძენის შემთხვევაში მოგება პროპორციულად იზრდება და შესაძლოა აღწევდეს 4-5 ათას პ.ე. –საც.


 

-პირადად მე შევძელი, რომ აქციზის დაწევასთან დაკავშირებით დამეზოგა ჩემი მანქანის შემოყვანაზე დაახლოებით ოთხი ათასი დოლარი, - ადვოკატი სერგეი ბაბაშინი (ბმული).

 

 

  სასიამოვნო ბონუსს წარმოადგენს აგრეთვე ისიც, რომ საქართველოს კანონმდებლობის თანახმად უკრაინის მოქალაქეს, რომელმაც შეიძინა ავტომობილი, უფლება აქვს გადააგილდეს მისი გამოყენებით საქართველოს ტერიტორიაზე 45 დღის განმავლობაში მანამ, სანამ იგი დატოვებს ქვეყნის ფარგლებს. დამეთანხმებით, რომ ამ დროის განმავლობაში თქვენ შეძლებთ მშვენივრად დაისვენოთ. ზაფხულში გაირუჯოთ ზღვაზე, ხოლო ზამთარში ისრიალოთ თხილამურებზე გუდაურში ან უბრალოდ დალიოთ ბორჯომის წყალი და ა.შ. საქართველო შედია მსოფლიოს 10 ყველაზე უსაფრთხო ქვეყანათა სიაში (წყარო), ამდენად თქვენ თამამად შეგიძლიათწაიყვანოთ თქვენი ოჯახი. გარწმუნებთ, რომ საქართველოში თქვენ თავს იგრძნობთ აბსოლიტურად უსაფრთხოთ და შეძლებლებთ ნებისმიერი სახის დასვენებას.

  მაგრამ მოდით ახლა დავუბრუნდეთ არსებით საკითხს: როგორ გადავიყვანოთ მანქანა საქართველოდან უკრაინაში და რა დაგვიჯდება ეს?


Как пригнать машину из Грузии в Украину с новым акцизом

ბორანი ილიჩევსკი – ფოთი/ბათუმის


  თუ გინდათ მოკლედ, მაშინ ყიდვისა და ტრანსპორტირების წესი მარტივია:
 1) აირჩიეთ მანქანა: https://autopapa.ge/?lang=ua
 2) დათვალეთ განბაჟება: http://avtobazar.infocar.ua/rastamozhka.html
 3) დაჯავშნეთ სასტუმრო: http://www.booking.com/hotel/ge/autopapa.uk.html
 4) იყიდეთ ბორანით მგზავრობის ბილეთი: http://www.ukrferry.com/tariffs/tariffs-pass-ilyichevsk-batumi-grw
 ბორანის განრიგი: http://www.ukrferry.com/schedules/ilyichevsk-poti-batumi
 5) ჩადით ილიიჩევსკში, დაჯექით ბორანზე, და 48 საათზე ნაკლებ დროში თქვენ უკვე ბათუმი/ფოთში იქნებით, შემდგომ კი სამარშრუტო ტაქსით ან მატარებლით ბათუმიდან თბილისში იქნებით, ხოლო იქიდან ტაქსით რუსთავში ან კიდევ, თვითმფრინავით უკრაინიდან ბათუმი/თბილისი/ქუთაისში.
 6) აირჩიეთ მანქანა, გააფორმეთ ექსპორტი/რეექსპორტი და უკან ისევ ბორანით დაბრუნდებით უკრაინაში.
 7) სამშობლოში განბაჟება–ესაა ერთადერთი მომენტი, რომლის დავალებასაც, მე მაინც გირჩევდით, მომსახურების ფიქსირებული გადასახადის გათვალისწინებით, მიგენდოთ გამოცდილი ბროკერისათვის.
 8) განბაჟების შემდგომ რსსგ-ში ან მსგავს სამსახურში მისი აღრიცხვაზე აყვანა.

  მნიშვნელოვანი დეტალი: სერვის – ცენტრები გასცემენ სატრანსპორტო საშუალების სარეგისტრაციო მოწმობას, სადაც გრაფაში “განსაკუთრებული აღნიშვნები” გაკეთებულია ჩანაწერი – “Продаж, дарування, обмін, передання у володіння, користування, розпорядження без дозволу митниці заборонено до 2017 року”

  გასაგებია, რომ დანახარჯისა და საბაჟო გაფორმების თანხა დამოკიდებულია თქვენს მიერ არჩეული კაიუტის კლასზე, თქვენს მიერ მოწონებული ავტომობილის ღირებულებაზე, თქვენს მიერ კვებისათვის განსაზღვრული რესტორნების დონეზე და ასე შემდეგ.


  მოდით განვიხილოთ ხარჯები კონკრეტულ მაგალითზე:
 
1. რ/გ კუპე დნეპროპეტროვსკ–ოდესა–მატარებელი 063П – 174 გრნ. (7USD)
 2. ბორანი ილიჩევსკ–ბათუმი–2330 გრნ. (95USD)
 3. რ/გ ბათუმი–თბილისი–19-30 ლარი (ექვ. 190-300 გრნ. იხ. railway.ge)
 4. ტაქსი რ/გ სადგური–რუსთავი–20-25 ლარი (ექვ. 200-250 გრნ)
 5. სასტუმრო Autopapa ავტობაზრობაზე–ექვ. 250გრნ/დღე
 6. ავტომობილი-8000 USD

Как пригнать машину из Грузии в Украину с новым акцизом

пример объявления в Грузии


Volkswagen Jetta სედანი 2014 წ., განუბაჟებელი, გარბენი 13 ათასი მილი, ავტომატი, 1.8 ლ, ბენზინი, საჭე: მარცხენა (ბმული)

 7. CarFax გასინჯვა (რა არის ეს?) - 100 გრნ/მანქანა
 8. დიაგნოსტიკა ტმს-ში- 400 გრნ.
 9. რეექსპორტის გაფორმება - ექვ. 1300 გრნ. (30 წუთი)

10.საკუთარ ავტომობილზე თბილისი–ბათუმი 370 კმ. ბენზინი –ექვ. 850 გრნ. (5 სთ.)
 11. ბათუმი–ილიჩევსკის ბორანზე კაიუტის ღირებულება 2330 გრნ.,
 12. ავტომობილი ბორანზე - 300 USD (ექვ. 8 060 გრნ.)
 13. საბაჟო გაფორმება უკრაინაში - 3215 USD + საპ. ფონდი 374 USD (ბმული)
 14. გზა ილიჩევსკ – დნეპროპეტროვსკი (კ.როგია გავლით დაახ. 490კმ.) - 1050 გრნ.

  + კვება: ბორანზე 3-ჯერადი, შემდგომ ბათუმში 200გრნ, თბილისში 200 გრნ. რესტორანი “უკრაინა” ავტობაზრობაზე – 100გრნ (კიევური კატლეტით).

  ვახშამი/საუზმე/სადილი –სულ 300გრნ, წახემსება დაბრუნებისას გზაზე -150 გრნ, სულ კვება 1000 გრნ. (ღვინის გათვალისწინებით).

  ამ სტატიის გამოქვეყნების შემდგომ მე მომმართა რამოდენიმე ჩემმა მეგობარმა და მიმითითა იმ ფაქტზე, რომ უკვე განბაჟებული მანქანის რეგისტრაციისათვის უკრაინაში საჭიროა კიდევ ერთი დოკუმენტი – “შესაბამისობის სერტიფიკატი”, რომელიც მოქმედია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ იგი გაცემულია ქვემოთ ჩამოთვლილი ორგანიზაციების მიერ (იხილეთ წყარო):

  •  სს “სახატოტრანსნიიპროექტ” (კიევი, პობედის (გამარჯვების) პრ., 57, ტელ (044)456-3030);
  •  სს “უკრმეტრტესტსტანდარტ” (კიევი, მეტროლოგიჩესკაიას ქ., 4, ტელ (044) 450 – 8994);
  •  სს “ზაპოროჟიესტანდარტმეტროლოგია” (ზაპოროჟიე, ანტენნაიას ქ., 10, ტელ (061) 233 – 0564);
  •  სს “ლვოვსტანდარტმეტროლოგია” (ლვოვი, კნიაზ რომანის ქ., 38, ტელ (032) 261 – 6030);
  •  სს სიი “სისტემა” (ლვოვი, კრივონოსის ქ., 6, ტელ (032) 239 – 9200);
  •  სს “უკრსთცმუდ” (კიევი, ტერეხინის ქ., 8ა, ტელ (044) 468 – 5101).

  აღნიშნული დოკუმენტის ღირებულება შეადგენს საშუალოდ 1600გრნ. შესაზლებელია დაგჭირდეთ უკანა სანათურის შეცვლა, უკანა ნისლსაწინააღმდეგო ღილაკის დამატება ან მსგავსი სხვა სამუშაოების შესრულება (იხ. წყარო). გარდა ამისა ხარჯში შევიყვანე კიდევ ბროკერის მომსახურების საფასური -250 USD. საბოლოო თანხა გაიზარდა 310 USD-ით. 

  და სულ გამოდის: მანქანა 8000 USD, ჩამოყვანა 730 USD, განბაჟება 3899 USD.

  საქართველოდან დნეპროპეტროვსკში ავტომობილის ჩაყვანის საბოლოო ღიებულება შეადგენს – 12 628 USD (ბმული).


მანქანის ჩაყვანა საქართველოდან უკრაინაში თავისი ყველა ხარჯით 700$-დან 1000$-მდე.


  ასე, რომ გელით საქართველოში, მეგობრებო! როგორც იტყვიან - კეთილი იყოს თქვენი ფეხი საქართველოში - სიტყვა-სიტყვით ამის თარგმნა შეუძლებელია, თუმცა დაახლოებით ასე ჟღერს “დაე თქვენი ფეხი კეთილი იყოს საქართველოში” – ან უფრო მარტივად - "კეთილი იყოს თქვენი საქართველოში მობრძანება!".

  P.S. ძვირია ეს თუ იაფი, სარფიანია თუ არა შემოთავაზება–დამოკიდებულია იმაზე თუ რა მანქანა შეგხვდებათ, ვინაიდან მეორადი მანქანის ყიდვა – ეს ყოველთვის ლატარეაა, როგორც საქართველოში, ასევე უკრაინაში და სადაც არ უნდა იყოს. სუფთა CarFax და დიაგნოსტიკა ტმს-ში უბრალოდ ამცირებს “განადგურებული” მანქანის შეძენის რისკებს, მაგრამ არ გამორიცხავს ამ რისკებს უკლებლივ. მისთვის, ვისაც არ უყვარს რისკი, აჯობებს წავიდეს სალონში და შეიძინოს ახალი Lanos (IMHO).

  P.P.S. №3251 კანონის მოქმედება შეზღუდულია დროში – 2017 წლის ბოლომდე.


Как пригнать машину из Грузии в Украину с новым акцизом

გოგა ჭკადუა


ნებისმიერ საკითხთან დაკავშირებით საქართველოში ითანამშრომლეთ ავტობაზრობა AUTOPAPA-ს კვალიფიციურ თანამშრომლებთან:

გაყიდვების მენეჯერი
გოგა ჭკადუა
ტელეფონი: +995599208419;

Как пригнать машину из Грузии в Украину с новым акцизом

გიორგი ვაშალომიძე

გაყიდვების მენეჯერი

გიორგი ვაშალომიძე

ტელეფონი: +995591114621;

 

ან დარეკეთ AUTOPAPA –ს სერვის ცენტრში (Call - Centre)
 ტელეფონი: +995322050555;
 
 პატივისცემით, თქვენი AUTOPAPA